Blog ini hanya sekadar suka-suka dan coretan duka umpama diari tetapi umum oleh tuan badan sendiri. Jejaka di atas ialah Toby Alderweireld, Adrian dan Marco Reus.

29 December 2016

Reasons why I'm starting to hate WWESupercard.. - Part 2

Now let's continue...


7. MiTB bout should be at least 5.

Psal aku free player, of coz aku mmg struggle nak kumpul points MiTB tu. Ade org dah redeem Goldberg and Brock Lesnar Ultimate dahh. Dah siap pro kot! WTF mann?! Siyes aku mmg tergugat ahh, sanggup bzir duit smata nak kad tu je. Aku x mmpu weh nk redeem even aku rjin men. Mahal points MiTB nak redeem diorg nieh. Stu kad event diorg, 19200 pts. Kalo 4 dah brape dahh. Kot ye pung bgilah chance gak kat free players. :((


8. Poor pull divas on pick board/ No events only DIVAS.

Exactly, kan dah rmai diva kat wwe,. Msing2 dah tunjuk power, mng title tpi still takkan x de event khas sumenya Diva je? Dah la pull kat pick board punyalah payah nak dptkan card divas. Aku skrg dah ade kad diva plg tinggi SV Fusion Nikki Bella. Second, kad event MiTB Battleground, Becky Lynch. Then.. poof. X de dah kad diva yg mmbolehkan aku tuk pi SS. Last2 MiTB Rich Swann gak aku depend. Lahaii. Ade yg stuju gak suggest aku nieh, ade yg perli. Yg perli tu berduit mmg ahhh! ANAK KAYAA! HAAA!


9. Ranked Mode reward, WTF.

Dlm berjuta2 org men game nieh, only ranked 1- 50 can get the rewards. Seriously, what the frog. Aku pikir reward dia mcm, rank 1 hadiah cenggini, rank 2 cenggini, rank 3 cenggini and so on tu, rank 4 - 50 cenggini, rank 51- 100 ke, and lgi ahhh! At least pikir lah yg lvl rendah. Nape lah kejam sgt. Rewards tu CREDITS game wehh. Drpd pakai duit, baik yg tu tpi dah janam sgt just rank 1-50 je bleh. Hotak ahh devs.


10. KoTR is become harder.

Lgi2 players yg berduit. Letak kad kuat2 diorg. Ekceli x sume ahh style cmtu, ade yg kuang ajo dia pi letak kad power2 tpi kad diva dlm tu common/ uncommons. Get it? Means kad yg len2 kuat tpi x diva sbb ape? Sbb alasannya nak lah mng kad based on tier KoTR diorg. Diorg x bleh letak sume kuat2 dlm nnti tier naik and even diorg mng pung diorg x kan dpt kad yg diorg nak. Aku skrg nieh mmg asyik jumpe je opponent cmni. Ni yg aku nyampah nieh, tau la aku lemah tpi x yah lah buli, Sakai betul.

Okays that all aku nak ckap. X suka, SILA MENINGGAL.


26 December 2016

Reasons why I'm starting to hate WWESupercard.. - Part 1

Hurmm, shit tul. Dulu mse men season 1 punya game elok je. Sng cite fair lah sume even free players pung x serabut men. Skrg like shit je aku tgk. So kat sini aku sje nak gtau nape aku dah start nyampah ngan WWESupercard. Byk ohh. Btw aku dah reach SS dah and my freebie is ermm... bleh ahh..

NEW DAY ROCKS! NEW DAY ROCKS!

1. Discounts pack.

Okey, duit kte jatuh, fine. Mahal nak beli credits dia, ekceli x de hal nak beli. Ikut korg. So kat sini aku just kekdang rse nk spam je Catdaddy, psl pack2 yg ade kat store tu diorg ni just offer 10% je tuk stiap pack. Ni event krismas ni, adek aku ckap diorg offer 30%, aku be like wth?! Pehal kedekut nak bgi murah? Okay biar aku gtau, dlm game nieh, offer plg tinggi 15000 credits ngan RM359.72. Pack plg mahal 5000 credits, pack Elites. Kalo 10%, so 4500 credits kan. kalo 30%, bru 3500 credits. Dlm pack tu pung bukan gerenti korg dpt kad korg nak, dia nseb je kot kalo dpat yg kuat2 ke ape. Pack elite tu, ni haa gamba. X berbaloi weh. Kalo byk kad x pe gak, ni stu je tu pung nseb dpat ke dak.

Wut?!

2. No more Solo PCC. Idc bout team PCC.

Yea, PCC ni alternatif free players nak dptkan kad rating plg tinggi. Tpi season skrg nieh, asyik event RtG and RD je, bgi aku mcm alah bgi je lah event tu, men x men len cite tpi pikir lah yg free players. Diorg punyalah loyal men game nieh, aku cmtu gak dulu skrg x dah, men x nak men je. Kekdang nak je hancurkan game nieh.


3. RtG begin with UR.

In case nak bgi cpat aku stuju gak tpi dlm pada mse sme, how about the newbie? Diorg bru men of coz kad diorg lemah tpi begins with UR totally pissed them off. Smestinya newbie akan cube crik jlan nk cpat tier yg tinggi so diorg bleh join RtG nieh, ade yg sanggup beli, x tipu. Aku pernah lwan and deck dia malangnya x cukup nk lpas Epic and so on sbb x balance, ade kad kuat tpi deck like 70% above mostly weak card. Simply to say, x balance. Aku kesiankan diorg lah, aku pernah hdap tpi x setruk kali ni.

4. Team event always RD.

Kemon ahh, x bosan ke asyik RD. RtG dulu elok je men, pehal jdik RD je. Siyes aku x suke mode RD nieh, nseb2 je dpat kad rare tu pung bukan rare yg terer, takat rare biru tu je. Lahai, no way ahh aku spend money on this game smata2 nk mng RD. Biar lmbat asal slamt duit tpi still aku nyampah.


5. Team chat still buggy even updated.

Dah msok kali ke brape ntah kena bug nieh, sblom tu elok je dah tetibe problem. Tunjuk msej yg dah lapuk, aigoo..


6. WAITING ON NETWORK..

No need to explain, probably you understand the situation,, X nak ahh nak ckap gak. Aku plg2 bnci bab nieh. Siyes ahh weh, even log in pung cmni gak pdahal ape lah sgt. Game ni time season 1 x cmni tau, plg truk pung kena kick dr game time tgh men live event tpi kjap je pastu settle dah. Ni yg bru nie, lahaii. Sakit jiwa tunggu,.

So damn hate it! Even tenet aku strong!

To be continued...


20 December 2016

Ughh.. Why me?

Ohh yea. Dah lme x tulis kat blog nieh. Dah nme pung suke2, koh!?. Hmm anyway, recently aku kekdang happy kekdang x puas ati. Of coz, game ahh. Hhahahahahahahha.

Minggu nieh, game WWESuperCard ade event team RD. Good but why RD? Sbb sblom ni ade event team gak (that time aku x join, mlas) dah men mode RD. Ni yg tgh live, RD gak. Cume pelik kat twitter rmai x komplain, utg ahh kaya bleh beli. Aku dr season 1 men (now season 3), x de pernah aku bgi 1 sen tuk game ni. Sbb mahal stu hal, pastu pack tu rate nak dptkan card yg best kecik sgt. So bazir ahh kalo x dpt. Loyal tau dak aku men smpai skrg diorg dah tmbah byk tier dah. Dulu season 1 plg tinggi Wrestlemania (WM), season 2 Summerslam (SS), now season 3 Ultimate (UL). Aku skrg tgh otw ke SS tp struggle nak crik Diva WM pro. Sakai ahh devs. Kedekut nk bgi rate pull card tu tinggi. Hmmm.

"Aku ade trbace kat page fb, ade bdak men Pokemon Go and dia perli org yg stop men tu bukan the Gamer dlm paper"

Huh? The Gamer? Hello, org the Gamer hanya utk yg kaki men game PC and console (trmasok Wii and Nintendo). Aku ade join stu grup Gamers kat fb. Grup tu mmg khas tuk smbang game je la, memes game ke problem game nk discuss. So last week, ade org pegi post kat grup tu selamba je kutuk Gamer PC and console tu noob instead of mobile gamer. Yes, dia post psl game dlm phone. WTF wehh, kuang ajo nk kutuk cmtu. Org cmni bgus sgt ke nk show off cmtu? Rmai ahh ban org tu suruh jgn men fb, and dah kena kicked dah tp still marah tu trbawak. Ye lah, dia x bleh ahh cmtu. Dia respek stu hal, btw org yg men kat phone bukan digelar the Gamer, ade la stu gelaran tu aku pung x sure. Ntah. Tpi mmg aku tau the Gamer mmg khas tuk PC and console (alasannya maybe sbb kalo game cmni x mcm android/ ios yg duk bleh beli pakai duit real ke, sng di modifiedkan, x de achievement sgt kot. Ikut logik aku cmtu ahh). Kalo PC ke console, asal diorg men, diorg improve diri sndiri pakai keyboard and controller. Mobile games? Tap! Tap! Tap! Hahhahahaha. Make sense. Okay back to wat I want to post.

"You should get any Divas WM pro or Rich Swann or Bray Wyatt if you want to get quick"

Huhu, back to WWESuperCard. Exactly, aku tgh struggle nak crik diva wm yg bleh pro. Aku bleh je nk redeem Rich Swann kat MiTB mode (if you play, u'll know). Tpi syg la plak single and tkot x balance deck nnti. Aku try amik dua diva sv pro still x cukup, sakai betul. Kalo aku ade duit mcm SuperZomg tu, aku x heran ahh. Mmg ntah kemana citenye. Hoho. Ye aku akui, aku bukan the Gamer, tuk mobile game. Aku still play Xbox360. Of coz beb, I'm Gamer. Ahahaahhaahha. FIFA game aku layan, WWE2K pung aku layan, GTA pung aku layan, Call of Duty? Pung aku layan. Watchdogs pung ade gak. Aku teringin nak try men Assasins Creeds. Cm best je jdik stealth kan? Damnn yeah!. Devil May Cry x best. Sheton betoi. Final Fantasy aku ade men tp stop sbb skit pale trus ble men game tu ngan quest lgi. Wkkakakaka. Tpi aku suka style fantasy game tu, huhu.

So back to WWESuperCard, aku tgk rmai dpt pull card based on tier diorg. I'm here and be like, WTF its UNFAIR! Yup. Aku ni free player so aku mmg tergugat abis tgk yg len dpt best2, 😭😭😭. Last week pung aku bru je pro diva sv fusion sorg, Nikki Bella, dgn hrapan aku bleh ke SS tpi still, not enough (nseb le x redeem Naomi tuk pro, mmg x lpas). Then, smlm pull stu card, Rusev WM. Still no pro and yet cannot to reach to SS la. Coz aku dah ade 4 superstars WM pro dah, diva je prob. Bru tdi men event, WM tu Kevin Owens. Bleh la gak, kuat la gak stats dia. Better drpd Rusev. Now I'm struggle to find one. Lpas ni maybe event RtG, PCC mcm dah mati je. Kalo ade pung, aku men je asalkan ade DIVA PRO!!!. I'm on road to Summerslam. Huhu. Daily login bleh la bwk harapan tpi lambat ahh.!

Anyway thanks for reading anonymous.! Game love forever! 😛

12 November 2016

Tutorial Spontan!: Put Animated GIF or Giphy straight line in Blog.

Hello guys!

Cheer up, its already midnight here. Errr. K since I found this, I wanna share it with you, Anonymous. Did you see Schuerrle, Dembele, Rode and Mor just now? Up there?

"Maybe I know them"

"Who's that?"

"Aww so cute!"

"I don't care, I just want this fucking how to do that"

JAHAHAHAHA, that must be your answer. Anyway sorry for my bad english. I'm trying to practice my grammar for nothing. Yup, nothing. Nothing to do actually. Just practicing...


Follow the steps!

1. Find your favor GIF or get to Giphy now! (the link will direct to Borussia Dortmund search).

2. Grab one or two or three or four like mine.

3. After you click one of your wanted GIF, you'll find embedded code below it.

4. Copy ALL the codes.

5. Get to HTML/Javascript.! Paste the codes there.

6. After pasted, the code "<p><a href="http://giphy.com/gifs/borussiadortmund-bvb-borussia-dortmund-3oz8xHq4IgG55g2JUI">via GIPHY</a></p>"., its up to you whether you want to delete or not. It just direct you to website. I guess... Welp, up to you. Mine was deleted.


7. Then, add "align="center"" between "...giphy.com/embed/3oz8xHq4IgG55g2JUI"" and "width...". Also you can adjust the GIF size. Its up to you, again. You can do like me, width "200" and height "200" or width "200" and height "113" to save space. It cute btw.

You guys got it,.. right? Hope so.


8. Next, put the code "<center>" on first and last places.



9. In case you want to put more like mine...



10. Alright! Thats it! All done and save! The result should be fine.

I hope it works on you. Wordpress, hmm. I dunno that tho. Never have that. lol. Anyways, gonna thanks for this websites, http://www.clarity-connect.com/page/Styling-your-%3Ciframes%3E. Coz, this guide me how to keep the GIF in straight line. Whoa, sorry for my bad english. BYE~.




5 November 2016

Adek challenge men FIFA16!!!

Adek cabar men FIFA. Jujurnya aku ckap nak mng lwn dia mmg susah. Kali ni dia challenge, aku x nak gak. Dia pakse. Ngok ngek. Tetibe aku rse tercabar plak. Ngok ngek betoi ahh. K fine. Challenge accepted.

"OHH! Hang pakai Arsenal ehh?! K fine, akak nak prove plak BvB!"

Dia men pakai Arsenal, aku cube pakai BvB, aku try lwn dia. Kteorg lwn pakai team feberet msing. Skali msok dah leading 1-0. HAAHAHAHAHAHAHAHAHA. Ni lawak! Dia mcm tersntap jap. Aku excited ahh cmni. Dia triggered tu. Aku pung rse brsemangat plak ahh. Men gile babi citnye, . Skali boom! Aubameyang!!! Gol!!! HAAHHHAHAHAHAHA, 2-0. Gotcha! Adek mmg x caya ape niehh. Akhirnya FT 2-0. lol. Nak kerek sgt. First goal tu Abam Gündogan yg skor, hiks.

"Ish, cmne bleh kalah nieh. Aaaahhhh!" lol.

Then, challenge dia plak men international. Suruh dia try men India. Dia x nak sbb lemah. India the only team rating one star. China PR 2 half kot. Ish, sblom ni aku pakai India elok je. MOTM wehhh GK India lwn Spain. Haaa, ingat De Gea terer?!. Kalah 0-1 Extra Time wehhh. Pe dahh poyo kerek haa kan x mmpu lwan. HAAAHHAHAHAHA!!!

"Hoi, pehal pakai India, hahahahahaah!"

"Lantak ahhh, akak malas nak pikir, pakai memana pung kalah ngan hang"

"Wooo! MOTM WEHH! India MOTM wehh! Tu GK tu! Pehal Spain x dpat? HAHHHAHAHA!"

";_;"

Smbng tang tu, aku ade pakse adek pakai India. Geram dia duk perli aku x abih, pakai Spain pung bergelut lwn India. Okay, dia men India. Then, aku pakai Spain plak. HAHHHHAHAHA, 2nd half dah leading dah Spain! Iniesta skor then Costa plak 2 goal! Haaa, kan dah kena. Tu pung ade stu penalti tu, adek aku punyalah tergugat smpai tackle x abih2. lol. MOTM Spain Costa ahh citenye. HAHAHAHAAHHAHA.

"Stress pakai India, len suruh, len dia buat!"

"HAHAAHHAHAHAH, akak pakai Spain bleh elok je skor, pehal tdi hang bergelut?"

"HAHAHHAHAHHA. Dah la kalah, red card sorg, x de MOTM, pastu FT. Tdi extra time punyalah susah hang nak goal."

Orait. Back to unreal match. Germany vs England. Game EA ni mcm bias bgi England terer. Game Dev x guna. Adek duk bangga ngan Wilshere. Ceh. Tp... Germany gak leading dulu! 1-0 Mario Götze!!! JAJAJAJAJA! Lgi triggered adek aku dibuatnya. Ermm, tp dkat 2nd half dah seri. Cis. Aku plak triggered. Adek pung ckap dia kalah, dia truk nieh. Haahahaa, aku ckap lah ni usaha aku men Manager Career! Dia ade men tp byk simulate. lol. Btw, dia pakai City. Mmg sng nak mng, aku West Ham je. Simulate pung confirm kalah, nak x nak kena men. Unless dah leading byk pts, kay time tu rse malas simulate je lah. Kalah x effect pung.

Anddd!... x seronok gak even men smpai ET still no different smpai men penalti dan kalah gak kat dia. Aku prob lah kat penalti. Ceh, nseb je. Kalo dak, kalah dah dia tu. Wkwkwkwk.
Lahaiii, nseb je weh! Dlm tu Joe Hart jdik ptung tgk bola dtg dpan dia... lol.

5 October 2016

Sekadar Perkongsian.

Wassap guys. Arini aku sesaje nk post blog memndangkan aku dah mula ade tabiat menulis so tibai la citenye. Tpi berdasarkan sahih x sahih no comment, ape je aku tulis, tu yg aku dgr, aku paham, aku ingat. Wooo.

Sjak2 ni aku byk layan vids Youtube and major byk psl makanan and football. Wrestling x sgt psl buat mse ni dia x rse seronok pung. Ye lah. Bosan asyik tgk org yg sme je. Lgi2 pok pek pok pek. Lwn x gempak mne pung. Script je bukan kemain. Kaykay.

Time tgk vids football tu, of course nnti akan tunjuk yg related. Haa, bab related tu nak cite, tjuk dia, "Football Players That You Didnt Know Were Muslims: Part2" (Psl part 1 x de pung, or x prasan?). Dlm tu, yg femes mcm Benzema, Shaqiri, Pogba haa tu dah biase dgr but how about Hazard? Eden Hazard tau bukan adek dia.

So dri vid ni aku dapat tau detail sikit mmdangkan owner vid tu ade tunjuk proof yg Eden Hazard tu Muslim. Ade dlm ruanga komen, psl rmai duk balah x terima yg Hazard tu Muslim. Okay lah, secara ringkasnya, family Hazard ni len sikit. Maknya org Morroco, ayahnya Belgian. Tp Hazard nak ikut belah maknya so ikut logik akal dia muslim.

Agak suprise gak tp sebenarnya sblom ni dah tau yg Hazard tu Muslim tp time tu x jumpe proof yg dia Muslim mcm Pogba, Özil diorg bce doa sblom men. (Cume skrg aku x brape nk respek Özil sbb beliau bertattoo). Hazard tu x brape nmpak so ermm, takkan aku nk trima bulat2. If you were thinking bout his brother, Thorgan Hazard. I dunno. Aku pung x sure tang dia. Tpi hopefully dia follow abangnya.

Hence, ramai dah declare yg dia Muslim. Bnde ni bukan lah isu cume skdar pengetahuan je lah sbb menarik kan?. Lgi yg femes plak tu. Kemungkinan dia bleh tlong brdakwah smbil men bola. Uish, bgus ape. Besar pahala dia. Sedap betoi.

Mcm Özil, dia dah berjaya dah walaupun x fully berjaya tp dia berjaya la gak. Hahahaha. Özil time dia kat Real Madrid, dia ade tlong CR7 bce al-Quran. Yup, exactly. Skrg CR7 dah hafal stu surah al-Fatihah. Korg x rse ke mcm WOW!. Özil, just tunjuk sikap yg baik somehow bleh buat CR7 tertarik nak amik tau psl Islam dgn beliau. Yg mnariknya, Özil ade ckp, CR7 tegur yg beliau x bce Bismillah ble nak bukak locker. Bnde ni dah tp hoi, proof besar tu. Pengakuan beliau sndiri. Bukan tibai paper exam.

So moralenye byk gak selit2 kat situ. Cume mcm yelah, kte x bleh nk hentam org sesuka ati mcm Hazard tu, sblom declare dia Muslim tu, kt ruangan komen ramai tu x trima dia Muslim sbb diorg x caye. So thank you kt owner vid tu sbb ade bgi proof yg dia tu Muslim. Alhamdulillah. Aku pung bru tau yg dia tu Muslim. Skrg pung byk lgi aku nak tau, psl bnde ni buat aku tertrik. Zlatan, org plg berpengaruh ade buat tattoo Abdullah kt bahu dia. X tau salah tgk ke ape tp kalo salah, ampun sbb ni tertgk mcm skali pandang je. Apepung, tgk lah kot aku nk share kt sini even x de sesape pung yg kesah. Lantak ahh. Blog aku. Aku x kaco org settle.

Btw, thanks for reading, anonymous! Esok ade exam CTU211. DX

9 September 2016

Tutorial Spontan!: Letak lagu dalam Blog dengan Tumblr Music Player (2016)

Wassap guys! Arini x de ape sgt. Jap lgi nak gerak teman along pi jumpe doktor gigi. Btw, alang2 buat ni sje nak share widget yg bleh lagu yg latest punylah. Yg SCM Music Player pung bleh tp kot x tau nape dah mcm x support dah. Ntah pe bnde problemnya maleh nak layan so ade lah jumpe stu nieh bleh pakai. Sebijik cm SCM Music Player! Aku buat simple je. Maleh nk explain gak sbb bukan susah pung. Kalo x paham uishh truk sgt dah tu. Jgn marah, sesaje. Kohkohkoh.

1.  Klik 'Tumblr Music Player'.

2.
3. 

4. 

5.
6.

7. Reka Letak > Add HTML


Dah settle! Patutnya dah jdik. X jdik gak err. Kena crik len. Sorry tau. Btw, good luck try! Bye!

PSST!: Tumblr Music Player kekadang play ads so sabo ehh. Kejap je pung. Nnti lgu dipasangkan.



6 September 2016

Klasik Gamional.

Hey guys. Sjujurnya aku malas nk buat 'HELLO' yg bru. Blog pung ubah gitu2 je psl wifi pung slow. Nnti blek Raya Haji haa edit la puaih2.

Btw, tjuk kte arini Klasik Gamional...

"Pe ke bnde tu?"

LOL. Hoho. Klasik tu klasikal lah, era 90 gitu2, Gamional tu sesaja amik dr radio tu. Wakakaka. Sorry ehh. Kohkoh.

Actually x de nk tulis pnjang. Sekadar post mengepost. Ohh well. X nak bgi blog menyepi... Ni pung ade org luar tgk lantak korg la paham ke dak. Sejak awal bulan Ogos sebenarnya, ade stu grup Gamers kt FB post game2 klasik nieh. Gameboy, DS. Haa. Aku zman bebudak men game yg game boy yg mcm ala2 Tetris tu. Kotak2 bagai tu, then men yg game kaset plakk. SuperMario, Contra, Duck Tales, byk ahh game nye. Kononlah 99 in 1 tp sume dah ade. Pe bnde ntah nk beli pung tgk dulu ade yg bru ke dah ade. Lol. Wait! Duck Hunt! Haa. Game ni aku nyampah psl aku shoot pung even letak kt skrin tv pung x dpt. WAKAKAKAKA. Along lah men slalu kena, aku time tu ble dpt huish tu yg terbaik dahh.

Game Olympics lgi. Title x ingat. Ala2 Olympics tu along aku pung suka men. Time aku suka men lari 100 m je. Lpas tu byk ke ikut turn tuk game len aku pung mcm x berkenan psl asyik kalah... Hahahahaha. Skrg no hal lah. Bile slalu men dah x de prob dah..

Aku time bebudak aku suka gilo men Duck Tales! Yg sedare Donald Duck tu. Yg kaya raya tu. Yg ade cucu 3 ekor itik hijau, biru, merah... Hahahahh. Aku men sume lvl and lwn Boss byk kali. Ble men langsung x jemu. Yup, x jemu. Men lah smpai dah dkat mse nk msok darjah stu... Trus stop, x men sgt. Ntah nape aku x tau, x ingat. Tongkat itik tu bleh buat toing2. Pe bnde nme alat tu aku x ingat dah. Ermm. Dah tua aku rupanya.

Anyways, aku sje cite suma nostalgia nieh. Ble dpt tau Game Boy and DS tu, aku tertarik nk men so aku crik lah tuk version Android punya. Buat mse nieh, ade stu tu DS Emulator yg perfect ialah Drastic tp kena byr. Ade free tu demo je. Mmg x ahh nk install. Pastu tgk len byk review ckp gameplay slow, x smooth. So aku mcm ermm, nk install yg mane elok. Last2, ade lah stu apps kt bwh2 sikit even x femes tp not bad ahh. I try Pokemon Diamond, Pearl slow tp x seteruk apps yg len. Hoho. Pokemon? Well, aku tertarik gak sebenarnya. Tp aku x addict sgt, aku addict yg stu nieh, Digimon Worlds DS haa. Yg ni best. Adventurous. Digimon digivolved sume kenangan bebdak dulu lyan kartun nieh. Dulu aku suka Gabumon, yg biru ownernya Yamato. Aku pung x tau npe aku pilih dia sebenarnya. HAHAHAHAHHHA. Tp skrg aku berkenan Omnimon. Gabungan WarGreymon and MetalGarurumon. Ni pung psl game gak ni aku tertarik ngan Omnimon.

"Digimon All Star Rumble!"

Yep. Tu lah game yg buat aku knal Omnimon. Aku men adventure pakai Agumon then at final lwn ngan Omnimon so time tu aku jdik WarGreymon. Digimon len ade gak Mega Digivolve diorg and guess what? All finished! Nak suruh adek men dia x reti nnti asyik kalah. Lel. Dia tu tau men FIFA and WWE2K. Sng cite game sport dia suka ahh. Action nieh dia x minat. Aku pung suka men FIFA cuma dulu asyik men lelame jdik jemu tu yg aku stop ubah haluan kat WWE2K pung sme dah jemu aku ubah haluan kt Call of Duty: Ghosts plak. Ni pung campaigne dah settle. Then ajak lah adek men CoD haa bru dia seronok men sikit. Ade gak game len tp aku x minat yg jnis ade darah2 (psl dulu beli games dlm drive tu mmg ade byk games yg aku x berkenan tp org tu jual skali ngan Xbox). Tp Wolverine and Deadpool aku men. HAHHAHAHAHAHA. Superhero kot. X de rse geli sgt. Devil May Cry haa aku x suka sbb aku dpt tau game ni ade unsur hina agama. Tu pung aku x tau ade dlm drive gak so mcm ermm. Alu buat hiasan je lah. Duke Nukem, eww. Bastard. Nak amikaw. Sah owner sblom ni org x guna. Kohkoh. Aku dah haramkan adek aku men game miang tu. And dia pung tau game Devil May Cry tu ade unsur x elok.

Alahh, second hand je Xbox tu tp ade specialnya. Even ade special ade x bestnya gak. Yg x best tu x bleh nk connect tenet sbb yg Xbox ni dah mod. Tp special nya bleh donlod game sndiri. X yah nk beli kt kedai. Donlod, ikut proses nya, save kt drive, save kt Xbox dah settle. Men lah puas2. Free je. Korg duk beli PS sume tu nk kena beli CD ori lgi ahh mahal. WAHAHAHAHAHAHA. Ni kteorg tgh tunggu FIFA17 nak kluor. Lme lgi wehh dkt2 minggu last Sep bru release. Skrg bru 6/9. Woo. Nice number. Ehh. Lme lgi nk tunggu gamenya. Yg WWE2K17 x sure ble tp kt Twitter dah mcm2 dah. Cover this time, Brock Lesnar. Dulu Stone Cold Steve Austin, WWE2K16.

Orait guys. Tu je coretan arini. Sesaje nk ceriakan sikit blog lpas post yg menyakitkan hati aritu. Well, thats what I said. Jagalah hati org even kenal x kenal. X de lah jaga sgt, respek pung cukup lah. Okay, bye.

3 September 2016

Roomet 'MotherFather'

Well Hello guys! This time aku malas nk letak gamba 'HELLO'. Nnti aku nk tukar ayat yg len. So hellNO kan diri sndiri.. Jaja.

Well, ckp psl roomet ni aku dah lme sabar dgn dia sebenarnya. Dia ni kalo korg nak tau dia ni org Pantai Timur. Haaa. Dah tau antara spe kan? Aku tau dema terer ngan loghat msing2. Ye ye.

Aku org biase yg duk ckp biase2 je. Janji korg paham settle,. X spe yg stress tu.

"STRESS?!"

YES! Now I'm wanna to tell you. Walaupun korg terer loghat msing sekadar nk melawak cukup lah. X yah nk suruh paksa teka. YES! Diorg pakse aku teka. Ohh. Mentang2 ahh korg power ngan loghat sndiri, aku pung cmpur Perak, Johor, Kedah haa aku pung berterabur tp aku mleh nk praktik nnti terbiase stu hal, pasti member2 aku x de lah pekat sgt. So jgn lah bgi org len stress pikir nk translate loghat kau tu.

Then, roomet aku ni, actually sorg je yg aku tgh tahan sabo and yg len okay je, tp skrg aku x than dah. Aku buat bodo je. Malas nk layan. Padan muke, kesah plak aku.

"HAAA! BALAH! BALAH!"

So? Kau balah ade aku sebok? No, right? Aku gado psl hal aku jak yg kau nk sebok nk kecoh dah nape. Suruh diam bagai. Pale hotak kau! Kau gado aku x usik sbb kot hal sndiri lgi2 private. Aku mmg x suka msok cmpur hal org. Tp aku bleh nk tlong settlekan masalah sme2. That's okay. Ni x. Aku gado slow2 kau kecoh riuh sekampung. Bangang.

Dah la ckp pung tau jerit. Bleh dak ckp biase2. Bukannya org pekak, kau lg tlong pekakkan ade lah. Iskk! Stress aku. Aku duk senang pung x suka. Hey!. Eee. Dia pung ganas.

Ganas? Hello? Excuse me, my mistake. Ganas dia I mean ganas Kucing je. Bukan Harimau ke Gajah ke Gorilla. Serangga terbang pung takat cengkerik tu dah jerit nk runtuh bangunan. Sedih aku tgk. Bukan nak amik smthing pukul. Stress.

Bile org crik gado fuhh bukan kemainn ganas dia. Hahahahaha! Kesah plak aku. Aku pung ganas dah. Cukup kt sekolah yg len nak uji kesabaran aku then time tu aku tunjuk bru tau spe aku. Spe suruh crik psl. Roomet ni nk pukul? No hal lah! Meh skali kte wrestling. Aku nk jdik Natalya, buat bleh Nattie By Nature, Sharpshooter. Fuhh. Sharpshooter best tu. Alang2 kau sakit lutut bagai kan? Biar aku tlong bgi patah lutut kau tu.

Haaa. Panaih aku

Okayy. Tu jak. Up to you nak bace ke x. Yg terasa tu even x de kena mngena tp pikir blek lah dok kt roomet cmne. Jgn korg buat dia sakit hati, even dia x ckp/ tegur pung. Kesian sikit kt dia. Lgi2 yg dekat test, bukan test final jak. Mcm korg x pernah rse. Korg sme respek, dia respek, Alhamdulillah hidup sng. Susah nnti stu mse Allah hantar seseorg/ something tlong korg. I believe that. Thanks.

1 September 2016

QWERTYUIOP Lifes? Huh.




Err. Nak update ape kt blog nieh. Nak buang x bleh pasal dah mcm2 aku tulis lantak ahh merapu ke dak. Nak restart mmg x ahh. By the way, alang2 syok sendiri tulis ni, aku nak gtau kawan2 aku yang aku ni bukanlah Soda yg kt sekolah dulu... 

"Awat? Pasal pe?"

Ishh. Aku berubah nieh bukan sbb suka2 jak. Aku berubah sbb korg gak tau. Ade certain kawan yg baik lagi memahami haa yg tu pung sme dlm situasi aku gak. Korg x tau cmne feeling aku, geng2 aku. Aku ni duk pikir org, jaga perasaan org, tlong settlekan masalah org.

Aku ni perempuan and to be honest instead I like football sports, I DO LIKE WWE too kay. My favourite wrestler absolutely Randy Orton AKA THE VIPER!

"Whatt the fuck are you thinking?!"

What the fuck ke, frog ke, fred ke, aku suka bnde ni pung sbb game you know. Even I mention game, mesti yg terlintas kt pikiran korg yg nak lah ckp kt aku yg game ni buang mse bagai, blah, blah, blah. Whatever.. Yg men nya aku tau, bukan korg. Korg x suka, okay that's fine but its doesn't mean kau sukati nak kecam abis tu jak.

"Playing video games is just wasting your time"

Indeed. Aku pung x bleh nak ckp ape and makruh. BUT, aku men ade mse yg dittpkan okay? Clear? Wut? No? Confuse? Actually lah kan, ade fakta menarik ble men game sebenarnya tp memandangkan org mse kini terlalu 'tutup minda' which I can say yg jnis x nak inverstigate ke, observe dulu ke, explore ke sblom men ckp so majoriti sume pandang yg kaki game nieh jnis pemalas, x pandai and so on with negative thinking.

Back to our 'business'. You guys maybe still thinking that I weird, even geek? nerd? Possible. Aku men kekadang x ingat dunia tp ble dah life busy, I'm glad. Recently, aku quit men game WWESuperCard. Alah, takyah aku nk explain korg kesah ape. Pegi matey kpd sesapa yg nyampah ngan game. X suka, get lost. Aku nk cite sume kt sini. Dlm game tu aku dah habaq member team aku yg aku ade busy sem ever so aku x bleh nk move on men. Even though I still update the game...

"Phone memory!"

I know, I know. Aku install game yg patut je. Okay, so then aku nk tgk WeChat since aku buang sbb byk gilo memory dia pdahal x de lah mnarik mne pung. So, after install aku sesaje tgk moment. Seems nmpak ade perubhan. Msing2 kawan2 aku prangai x mcm kt sekolah. Hey, I'm fine with it. Even geng2 aku except sorg tu, sume dah prangai cm Seth-an. That's great. We're shows our real attitude instead being fake like you. 

"Kau perempuan suka wrestling mmg x sopan lah"

OHH? So you guys have been thinking that girls like WWE x sopan? Think first, 'motherfather'. I ask you, how about girls like football? rugby? boxing? Ohh? Tu x sopan? Yg suka WWE x sopan la ye? Pale hotak kau. Aku bgi Sharpshooter kt kaki kau padan muka! Everything are just same. Even kau ckp WWE x sopan sme lah ngan sports len yg SPATUTNYA DIMEN OLEH KAUM LELAKI TETAPI ADE PEREMPUAN NAK MEN GAK. It's same, guys. Ape yg pikiran korg konflik sgt?

Puas aku cite ape perasaan aku bleh korg layan aku sprti mne korg lyn org len. Kekadang ape yg kte buat kte x sdr tau. So do I. Tp bg aku, aku jnis respek org. Even dia bru knal, aku respek. Aku x de lah lyan mcm biase2. Even yg MALAS layan pung ade. Series! Aku pantang dpt 'kawan' Seth-an cmni. Dia susah nnti aku buat do no je lah. Nape kau nk kena tlong org yg sakitkan hati kau. Aku ble dah marah sgt jgn harap esok ke, lusa dah reda, Bnde korg buat hal kt aku, mmg aku ingat smpai mati tau. Ikutkan jahat hati aku nk recall blek ape korg buat kt aku.

Okayss! That's all I wanna to write. Kalo ade terasa tu, haa bguslah sbb mmg kau pung yg buat aku cmni. I'm not the old Soda for those yg knal. Buat2 x knal pung x pe. Aku x kesah. Mcm kau x pernah buat jahat, treat bad kt kawan2 kau yg len. Up to you lahh. Lantak ahh. At least, aku puas cite betapa perit hati aku duk jaga perasaan korg tp korg sendiri x pikir sadis life aku.

This is my life motto "Laugh is gift, worth from pain
Meaning?
Peoples who tend to laugh much actually have a bad and worst life because that person didn't want to see his/her friends got a same thing as person do. So that person help them to get their best life. :' )

Korg x nmpak. If korg prasan sesapa lah yg knal aku nieh, kalo geng2 smbang x lah lawak mne pung tp mesti salah sorg gerak over gilo sbb bgi dia tu lawak. Yup, itulah aku. Aku mmg suka gelak walaupun x lawak mne pung. Hmphh, ntah la korg... Btw, thanks sudi baca. Goodbye.